Fonduri europene - Măsura 16.4 - colaborare în sectorul agricol și pomicol - lanțul scurt

 Dintre programele de finanțare lansate în toamna lui 2021, submăsura 16.4 și submăsura 16.4a sunt cele mai puțin subscrise. La jumătatea lui noiembrie, doar 4 cereri de finanțare au fost înregistrate pentru aceste măsuri. Valoarea proiectelor depuse este de 655.000 de lei, în timp ce alocarea sectorului este de 40.000.000 de lei.

vezi Ghidul solicitantului PDF

infra: Ghidul solicitantului - varianta text:


SUBMĂSURILE 16.4 ȘI 16.4A 


Conținutul acestui material este elaborat de AFIR și nu reprezintă în mod obligatoriu poziția oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României. Distribuit gratuit. 

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale 

Sprijinul nerambursabil este de 100% din totalul cheltuielilor eligibile, iar valoarea maximă a sprijinului este 250.000 de Euro.

Sprijin acordat pentru cooperare orizontală şi verticală între actorii din lanţul de aprovizionare în sectoarele agricol şi pomicol


  • 40 milioane Euro   pentru cooperare între actorii din lanţul  de aprovizionare în sectorul agricol 
  • 10 milioane Euro   pentru cooperare între actorii din lanţul  de aprovizionare sectorul pomicol

video - Rezultate din anii precedenți pentru finanțarea prin submăsura 16.4


Beneficiarii eligibili   pentru sprijinul financiar nerambursabil sunt: 

PARTENERIATELE constituite în baza unui ACORD DE COOPERARE din cel puţin un partener din categoriile de mai jos și cel puțin un fermier, un grup sau o organizatie de producători/ cooperativă care își desfășoară activitatea în sectorul agricol/ pomicol, în funcție de submăsură: ·

  •  Fermierii (persoane fizice/ entități cu formă de organizare juridică); · 
  • Microîntreprinderi și întreprinderi mici; · 
  • Organizații neguvernamentale; · 
  • Autorități publice; · 
  • Unități școlare (inclusiv universitățile de profil), unitățile sanitare, de agrement și de alimentație publică.

Condiții minime de accesare: 

• Solicitantul va depune un acord de cooperare care face referire la o perioadă de funcționare cel puțin egală cu perioada pentru care se acordă finanțarea;
 • Pentru proiectele legate de lanțurile scurte de aprovizionare, solicitantul va depune un studiu/plan, privitor la conceptul de proiect privind lanțul scurt de aprovizionare;
• Pentru proiectele legate de piețele locale, solicitantul va prezenta un concept de marketing adaptat la piața locală care să cuprindă, dacă este cazul, și o descriere a activităților de promovare propuse;
• Proiectul de cooperare propus va fi nou și nu va fi în curs de defășurare sau finalizat;
• Dacă este cazul, solicitantul va respecta definițiile cu privire la lanțurile scurte de aprovizionare și piețele locale stabilite în conformitate cu prevederile din articolul 11 din Regulamentul (UE) nr. 807/2014;
• Partenerii care sunt fermieri își desf[șoară activitățile agricole într-una din unitățile administrativ – teritoriale din Anexa STP aferentă Cadrului Național de Implementare STP și activează în sectorul pomicol. 

Atenție!    

Cheltuielile aferente promovării sunt eligibile doar dacă materialele publicitare, spoturile publicitare, autocolantele etc. fac referire doar la lanțul scurt (ex. - COȘUL CU BUCATE), conceptul de piață locală (ex. - LEGUME DE LA ȚARĂ), categoria de produse (de exemplu – produse montane, ecologice, HNV etc.) și nu la produse specifice (suc de mere, sirop de cătină, mere etc.).

Ce cheltuieli acoperă submăsurile  16.4 și 16.4a: 

Sunt sprijinite cheltuielile prevăzute în Planul de marketing/ studiu, necesare pentru atingerea obiectivelor propuse, din următoarele categorii:
- Cheltuieli pentru Elaborarea studiilor și planurilor de marketing asociate proiectului, inclusiv analize de piață, conceptul de marketing.
- Costurile de funcţionare a cooperării, cum ar fi cheltuieli de transport și de subzistență ale coordonatorului și partenerilor, onorarii ale personalului și cheltuieli legate de închirierea spațiilor de desfășurare a întâlnirilor parteneriatului;
- Cheltuieli de promovare inclusiv pagina web, broșuri, pliante, bannere, promovare plătită prin social media și alte rețele de publicitate, radio și televiziune, chirii standuri de prezentare, personalizare echipamente, personalizare auto;
- Cheltuieli de marketing legate de etichetarea și ambalarea produsului;
- Investiții în construcții aferente activității de producție, procesare și/ comercializare (modernizare, construcție), echipamente, utilaje necesare implementării proiectului așa cum rezultă din planul proiectului, inclusiv mijloace de transport adecvate activității descrise în proiect;
- Cheltuieli legate de chirii pentru: echipamente, utilaje, mijloace transport marfă, standuri de comercializare, imobile necesare desfășurării activității descrise în proiect (altele decât sediu) etc.
- Aplicații software adecvate activității descrise în proiect;
- Cheltuieli cu onorarii ale partenerilor, colaboratorilor externi, aferente activitatilor descrise in proiect și prestări servicii de către aceștia sau alte persoane/entități, inclusiv cheltuielile aferente salariului/onorariului coordonatorului de proiect.

Principii de selecție a proiectelor:

• Principiul reprezentativității cooperării, respectiv  numărul de parteneri implicați;  

• Principiul  structurii adecvate de parteneriat, pe baza obiectivului proiectului; 

• Principiul valorii adăugate (parteneriatele care produc și comercializează produse cu valoare adăugată  mare, participă scheme calitate naționale europene, din agricole  etc.)  

• Principiul “piețelor locale” (i.e. distanță geografică mai mică între punctul de producție și punctul  de vânzare);  

• Principiul accesului la finanțare în sensul prioritizării solicitanților care nu au  beneficiat de fonduri europene din PNDR 2014-2020 prin sM 16.4/16.4a și a  celor similare eligibile prin sM 19.2.  

În cazul în care proiectul include,  de asemenea, acțiuni care sunt eligibile în cadrul  altor măsuri (4.2 și 4.2a), atunci costurile sunt acoperite din sM 16.4,  în conformitate cu rata de bază a ajutorului de  50%  la care se mai adaugă  20 puncte procentuale  pentru investițiile colective. Valoarea maximă a sprijinului  nu va depăși valoarea maximă acordată în cadrul submăsurii 16.4/16.4a. 

ATENȚIE! 

În situaţia în care neîndeplinirea obligaţiilor contractuale afectează eligibilitatea proiectului sau  condiţiile de selectare care ar fi determinat nefinanțarea acestuia, recuperarea sprijinului financiar se  realizează integral . 

Finanțare PNDR   

Rata sprijinului public acordat va fi de  100% nerambursabil  din cuantumul sprijinului și nu poate să depăşească  10%  din valoarea producţiei comercializate (VPC),  iar suma maximă este de  100.000 euro/an. 

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Adrese: Reprezentante regionale ale autoritatii pentru turism

Locuri de parcare rezidențiale și publice în București - ADP-urile din fiecare sector

Topul companiilor cu sediul în sectorul 6