În 2021 submăsura 6.4 - Investiții în crearea și dezvoltarea de activități neagricole a fost una dintre cele mai așteptate, iar fondurile s-au epuizat din primele zile de înscriere. Bugetul sumbăsurii este de 100.000.000 euro. Au fost depuse 1149 de proiecte, cu o valoare totală de 250% față de buget. În teorie, existau mai multe runde de înscriere, în funcție de punctajul final al proiectelor, conform autoevaluării. Însă fondurile s-au suprascris de la prima rundă de înscriere. Practic, au putut fi înscrise în program numai proiecte ale companiilor care desfășoară și activități agricole și/sau care au o componentă importantă de mediu - cu profil de activitate productivă.
Investiții în crearea și dezvoltarea de activități neagricole
SCOPUL submăsurii este sprijinirea micro-întreprinderilor şi întreprinderilor mici din mediul rural, care își creează sau dezvoltă activități neagricole, astfel stimulând mediul de afaceri, crearea de
locuri de muncă, creşterea veniturilor populaţiei rurale și reducerea diferențelor dintre mediul rural şi urban.
100 milioane Euro
pentru finanțarea
activităților neagricole
Beneficiarii eligibili:
• Micro-întreprinderi și întreprinderi neagricole mici, existente și nou înființate din spațiul rural;
• Fermieri sau membrii unor gospodării agricole care își diversifică activitatea de bază (agricolă) prin dezvoltarea unei activități neagricole în zona rurală, cu excepția persoanelor fizice neautorizate.
Condiții minime de accesare:
• Solicitantul trebuie să se încadreze în categoria beneficiarilor eligibili și să demonstreze capacitatea de a asigura cofinanțarea;
• Investiția trebuie să se încadreze în cel puțin unul din tipurile de activități sprijinite prin submăsură (conform listei de coduri CAEN eligibile);
• Proiectul trebuie să se desfășoare în spațiul rural;
• Viabilitatea economică a investiției trebuie demonstrată prin documentația tehnico-economică;
• Întreprinderea nu trebuie să fie în dificultate;
• Investiția va fi precedată de o evaluare a impactului preconizat asupra mediului;
• În cazul proiectelor din aria de aplicabilitate a ITI Delta-Dunării, solicitantul va prezenta avizul de conformitate cu obiectivele SIDD-DD.
Perioada de implementare a proiectului este de maximum trei ani și include controlul implementării corecte, precum și plata ultimei tranșe și nu va depăși 31 decembrie 2025.
ATENȚIE!
Nu sunt eligibile cheltuielile specifice de înființare și funcționare a întreprinderilor și nici cheltuielile pentru înființare de pensiuni, agropensiuni și hoteluri.
Ce puteți realiza prin sM 6.4:
Investiții pentru producerea și comercializarea produselor neagricole, cum ar fi:
• Fabricarea produselor textile, îmbrăcăminte, articole de marochinărie, de hărtie și carton;
• Fabricarea produselor chimice, farmaceutice;
• Activități de prelucrare a lemnului;
• Industrie metalurgică, fabricare construcții metalice, mașini, utilaje și echipamente;
• Fabricare produse electrice, electronice.
Investiții pentru activități meșteșugărești, cum ar fi:
• Activități de artizanat, olărit, brodat, prelucrarea manuală a fierului, lânii, lemnului, pielii etc.
Investiții legate de furnizarea de servicii, cum ar fi:
• Servicii medicale, sociale, sanitar-veterinare;
• Servicii de reparații mașini, unelte, obiecte casnice;
• Servicii de consultanță, contabilitate, juridice, audit;
• Activități de servicii în tehnologia informației și servicii informatice;
• Servicii tehnice, administrative;
• Investiții noi în infrastructură în unităţile de primire turistică (parcuri de rulote, camping, bungalow);
• Proiecte ce derulează activități de agrement;
• Modernizarea sau extinderea unităților de primire de tip turistic (parcuri de rulote, camping, bungalow și agropensiuni);
• Investiții noi/ modernizări/ extinderi ale structurilor de alimentație publică, inclusiv punctul
gastronomic local;
• Investiții pentru producția de combustibil din biomasă (fabricare de peleți și brichete) în vederea comercializării.
• Investiții pentru servicii de digitalizare în scopul eficientizării activității
• Investiții care susțin protecția mediului.
Principii de selecție a proiectelor:
• Diversificărea activității agricole a fermelor către activități neagricole;
• Prioritizarea serviciilor medicale (inclusiv stomatologice și sanitar - veterinare);
• Principiul prioritizării proiectelor care includ acțiuni de digitalizare pentru eficientizarea activității;
• Prioritizarea proiectelor care includ acțiuni de protecție a mediului;
• Prioritizarea activităților de producție;
• Stimularea activităților turistice și/ sau de agrement și/ sau unități de alimentație publică în zonele cu potențial turistic ridicat;
• Derularea activităților anterioare ca activitate generală de management a firmei;
• Prioritizarea solicitanților care nu au beneficiat de finanțare în perioada de
programare 2014 – 2020 prin PNDR (sM 6.2, sM 6.4 și similară sM 19.2);
• Maturitatea proiectului - în sensul documentației depuse.
Finanțare nerambursabilă
Sprijinul nerambursabil nu va depăși 200.000 Euro/ beneficiar pe trei ani fiscali
(conform regulilor sprijinului de minimis).
Intensitatea sprijinului este de 70%.
Aceasta poate ajunge la 90% dacă TOATE codurile CAEN sunt aferente activităților de producție.
CENTRUL MILITAR JUDEŢEAN VÂLCEA Adresa: Str. Maior Vasile Popescu, nr. 8, Râmnicu Vâlcea, cod poştal 240151 Telefon: 0250.731.287; Fax: 0250.735.800 E-mail: consiliu@cjvalcea.ro
ADP-urile din fiecare sector si birourile specializate pentru atribuirea de locuri de parcare (vezi mai jos). DOCUMENTE necesare : cartea de identitate a solicitantului cu domiciliul la adresa unde solicită loc de parcare; certificatul de înmatriculare al autoturismului; contract de leasing (dacă este cazul); contract de comodat (dacă este cazul); ADP-urile din fiecare sector: SECTOR 1 Administrația Domeniului Public Sector 1 (ADP), Adresa: B-dul Poligrafiei nr. 4 Program funcționare Compartiment Parcaje: Luni: 08:00 - 16:00 Marți: 08:15 - 16:30 Miercuri: 08:15 - 16:30 Joi: 08:15 - 16:30 Vineri: 08:15 - 14:00 Pauză: 13:00 - 13:30 Documente necesare pentru inchirierea unui loc de parcare in parcajele de resedinta administrate de A.D.P. Sector 1 SECTOR 2 Șoseaua Electronicii, Nr. 44, București, Sector 2, România Luni : 8:30 - 14:30 Marti: 8:30 - 14:30 Miercuri: 8:30 - 14:30 Joi: 10:30 - 18:30 Vineri: 8:30 - 12:30 Cerere loc de parcare SECTOR 3 ADP Adresa: Intr. Odobeşti nr. 5-7
Cele mai mari companii care au sediul central în sectorul VI București. Cifra de afaceri companii sector 6 1. MEGA IMAGE - Comerț cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare. Investiție multinațională cu sediul în Belgia și Olanda. Cifra de afaceri - mii lei 2018: 5730. Numărul de salariați în 2018: 9741. 2. AUCHAN ROMANIA - Comerț cu amănuntul de produse alimentare și nealimentare. Investiție multinațională cu sediul în Franța / Olanda. Cifra de afaceri - mii lei 2018: 5405 . Numărul de salariați în 2018: 10123. 3. DANTE INTERNATIONAL (EMAG) Comerț on-line. Investiție multinațională cu sediul în SUA / Ungaria / Polonia / Olanda. Cifra de afaceri - mii lei 2018: 4236. Numărul de salariați în 2018: 2720. 4. RENAULT COMMERCIAL ROUMANIE - Comerț cu ridicata al autoturismelor. Investiție multinațională cu sediul în Franța. Cifra de afaceri - mii lei 2018: 4088. Numărul de salariați în 2018: 177 5 FARMEXPERT DCI - Comerț cu ridicata al medicamentelor. Investiție multinațională
Comentarii
Trimiteți un comentariu